Intrebari frecvente

1. e-Factura : Cum pot transmite automat in SPV facturile de vanzare emise din DIGIConta?

Se pot transmite fie in grup in sectiunea e-Factura-> Transmitere facturi clienti, fie una cate una din fisa fiecarei facturi

2. e-Factura : Cum pot descarca automat din SPV facturile de cumparare si cum le pot inregistra in DIGIConta?

In sectiunea e-Factura->Descarcare facturi furnizori se pot prelua automat facturile de funizori primite in ultimele 60 de zile maximum si apoi prin “Preluare factura” se vor extrage din XML facturile descarcate si nepreluate anterior

3. e-Factura : Cum pot descarca automat in contabilitate din SPV facturile de vanzare transmise cu alte aplicatii si cum le pot inregistra in DIGIConta?

In sectiunea e-Factura->Descarcare facturi clienti se pot prelua automat facturile de clienti in ultimele 60 de zile maximum si apoi prin “Preluare factura” se vor extrage din XML facturile descarcate si nepreluate anterior

4. SAF-T : Pot genera aceasta declaratie din programul DIGIConta?

Da, programul include pe langa declaratia 406 (SAF-T) si declaratiile D100, D112, D205, D300, D390, D394

5. DUKIntegrator : Cum pot verifica daca am ultima versiune a lui DUKIntegrator?

Inainte de a crea declaratiile fiscale pentru luna in curs se poate verifica din programul DIGIConta daca exista pe site-ul ANAF o versiune noua a programului de validare si semnare declaratii DUKIntegrator. Acest lucru se poate face foarte simplu apasand butonul “Act. DUKIntegrator” care va determina conectarea la site-ul ANAF si actualizarea programului DUKIntegrator. Conditia necesara este sa existe pe calculatorul respectiv o conexiune internet activa.

6. Platitor TVA/TVA incasare : Pot pastra in program istoricul unui client sau furnizor ca platitor/neplatitor de TVA, TVA la incasare si TVA defalcat (Split) si cum pot verifica rapid acest lucru?

Da, in fisa fiecarui client sau furnizor, langa campul “Cod fiscal” exista un buton care deschide fereastra cu istoricul tertului privind starea sa de “Platitor/Neplatitor de TVA”, “Platitor/Neplatitor de TVA la Incasare” “Platitor/Neplatitor de TVA Split”. In fereastra exista tabela cu istoricul clientului/furnizorului, daca este platitor de TVA sau nu, si data de aplicare a modificarii. De asemenea exista un buton prin care se poate accesa site-ul Ministerului Finantelor pentru verificarea tertului.

7. Lucrul pe mai mult de 10 ani/Arhivare date : Cati ani consecutiv pot lucra pe o firma fara inchiderea anilor anteriori si cum se procedeaza dupa acesta perioada?

Pentru o firma se pot introduce date pentru 10 ani consecutivi. Dupa incheierea acestei perioade se poate continua in 2 moduri : se inchide primul an din plaja de 10 ani sau se creeaza o firma noua pentru alti 10 ani. In al doilea caz istoricul firmei se poate prelua din firma veche in firma nou creata facand o salvare a datelor cu optiunea Arhiveaza numai societatea in curs si apoi restaurand datele in firma noua.

8. Conturi analitice : Pot crea analitice ale unui cont fara sa inchid lunile anterioare?

Da. Deschizand societatea pe prima luna neinchisa, in „Conturi contabile”, submeniul “Parametrari conturi” la „Conturi analitice” se pot crea analitice pentru conturile la care se doreste acest lucru. Programul va prelua in analiticul .00 rulajele contului parinte si va modifica automat si notele contabile in lunile ulterioare modificarii mutand sumele din contul radacina in analiticul „.00”.

9. Comentarii facturi : Exista posibilitatea ca la crearea unei facturi sa apara automat un comentariu implicit pe factura?

Da. In Parametrari societate, submeniul Diverse la Comentarii factura se pot introduce mai multe tipuri de comentarii care pot fi selectate pe facturi iar unul dintre ele poate fi marcat ca implicit la crearea facturilor. Comentariul implicit este propus la crearea facturii dar poate fi inlocuit sau sters daca nu este necesar in anumite cazuri.

10. Contari automate : Exista posibilitatea sa fac contari pe mai multe documente simultan cu aceleasi note contabile?

Da. In contabilitate la Note contabile pe butonul Contare auto exista posibilitatea de a conta mai multe documente simultan cu acelasi asistent de operatii contabile. Se pot selecta documentele necontate din luna in curs dupa tipul documentului si in cadrul aceluiasi tip se pot conta toate sau numai anumite documente selectate de utilizator. Acest lucru este util in cazul in care utilizatorul, care introduce documentele de vanzare/cumparare, incasare/plata si stocuri, nu are cunostinte de contabilitate iar contarea se va face de catre o persoana specializata.

11. Raport de gestiune : Cum se face Raportul de gestiune zilnic in programul DIGIConta ?

Raportul de gestiune din programul DIGIConta este adaptat atat pentru firmele care tin o evidenta detaliata pe articole a intrarilor si iesirilor zilnice de marfa cat si pentru cele care fac doar inregistrari valorice ale documentelor. Raportul se poate crea fie din documentele de vanzare/cumparare, de intrare/iesire din stoc, fie din notele contabile care contin conturile de marfa/ambalaje sau analitice ale acestora.

12. Declaratii ANAF : Ce declaratii fiscale se pot face in programele RSI?

Programul DIGIConta permite crearea declaratiilor 100/710, 300, 390, 394, 406 (SAF-T), 112 si 205.

13. Import/Export documente din/in alte aplicatii : Programul permite export/import documente?

Da. Exista doua tipuri de export/import documente. Primul permite exportul documentelor de vanzare/cumparare si incasare/plata din gestiune si apoi importul acestora in contabilitate pentru inchiderile contabile lunare. Acest tip de export/import este util in cazul in care contabilitatea se face externalizat si ambele firme utilizeaza programul DIGIConta. Al doilea permite exportul in format *.xls sau *.txt pentru toate tablele de articole, documente (vanzare/cumparare, incasare/plata, stoc, dispozitii de incasare/plata, state de plata, mijloace fixe etc) sau un import asistat de documente de vanzare/cumparare si incasare/plata din fisiere *.xls, *.txt  sau *.csv. Acest import asistat permite preluarea documentelor de vanzare/cumparare si/sau incasare/plata create cu alte aplicatii.

14. Retetare : Se pot crea Retetare?

Da. Se pot crea retetare pentru articolele compuse (produse finite s.a.). In acest caz, la descarcarile automate din gestiune pentru un articol compus se descarca materiile prime, se creeaza prin bonuri de predare produsul finit si se descarca apoi si acesta din stoc.

15. Imprimare facturi format specific : Pot imprima facturi cu codurile si denumirile de articole dorite de client?

Da. In Parametrari societate la submeniul Articole la Corespondente coduri articole se poate stabili corespondenta intre codurile si denumirile interne de articole si respectiv codurile si denumirile de articole utilizate de client. La imprimarea facturii pentru clientul respectiv se poate opta pentru imprimarea cu coduri si denumiri interne sau cu coduri si denumiri specifice ale clientului. In cazul in care nu este definita corespondenta de coduri de articole pentru clientul respectiv se poate introduce manual pe facturi codul si denumirea dorita de client si se poate imprima factura intr-un format sau altul.

16. Imprimare facturi format specific : Cum pot imprima facturi incluzand soldul precedent al clientului?

La Parametrari societate in Optiuni societate la Vanzari/Incasari se va bifa optiunea Sa imprime pe facturile de vanzare “Sold precedent” si “Total de plata” si se va introduce data de la care se doreste imprimarea facturilor in acest format. La inchiderea ferestrei de optiuni, se va deschide o fereastra in care se va calcula automat, pentru toti clientii, soldul la data de start aleasa. Incepand din ziua urmatoare acestei date, pe facturi va fi imprimat si soldul anterior al clientului precum si suma totala de achitat.

17. Descarcare de gestiune : Cum procedez daca nu am facut descarcarea de stoc o data cu emiterea facturii de vanzare?

Programul face descarcarea de gestiune in doua moduri : in acelasi timp cu emiterea facturii de vanzare sau mai tarziu, inainte de a descarca facturile din lunile urmatoare. Acest lucru se poate face prin Descarcarea automata de gestiune unde se vizualizeaza mai intai facturile nedescarcate in luna. Daca este nevoie se creeaza automat necesarul de produse finite de pe facturi scazand din stoc pe bonurile de predare materiile prime si incarcand stocul cu produsele finite. Apoi se descarca facturile selectate in limita stocului disponibil. Descarcarea de gestiune se poate face fie la data facturii fie la o data ulterioara din luna aleasa de utilizator.

18. Confirmare de sold : Se pot trimite la clienti scrisori de confirmare de sold sau de atentionare privind sumele restante ?

Da. Acest lucru se poate face din gestiune prin optiunea Relansari clienti sau din ambele module de contabilitate si gestiune de la Incasari/Plati alegand optiunea Extras cont. In cel de-al doilea caz scrisorile de confirmare de sold pot fi create si pentru furnizori.

19. Comenzi clienti : Utilizez in programul RSI si comenzile primite de la clienti si cele transmise catre furnizori. Cum pot sa vad comenzile nelivrate?

In meniul Terti, submeniul Raportari terti la Comenzi nelivrate exista posibilitatea de a vedea comenzile dupa anumite criterii : Client/Furnizor, Nelivrate/Livrate/Toate, Toti clientii sau furnizorii/Un client sau Un furnizor, Toate comenzile/Din perioada, etc.

20. State de plata : In statele dvs. de plata coloanele sunt modificabile si pot fi suplimentate cu coloane noi. Sunt utilizator nou al programului si nu stiu unde cum sa-mi parametrez noile cote aplicabile de la o anumita data. Cum trebuie sa procedez?

Aveti doua posibilitati in functie de necesitatea de a avea sau nu coloane suplimentare pe stat. In cazul in care coloanele propuse ca model de noi sunt suficiente se pot prelua acestea. Acest lucru se face in salarii la Parametrari societate la Formule de calcul, se selecteaza tipul de stat dorit (avans, lichidare, colaboratori) si apasand butonul Model se importa din fisierul Formule salarii LL AAAA.txt setul de formule dorit.
Altfel, tot in aceasta fereastra de parametrare state se poate modifica coloana dorita schimband in formula coloanei noua cota aplicabila si adaugand data de aplicare a noului procent.

21. Adeverinte salariati : Ce adeverinte se pot emite pentru salariati?

La State de plata, submeniul Raportari salarii la Adeverinte si contracte exista posibilitatea sa se genereze pentru un salariat urmatoarele :
– Contractul de munca
– Act aditional la contract
– Decizie de incetare activitate
– Adeverinta de vechime
– Adeverinta de sanatate
– Adeverinta de venit
– Decizie colectiva de modificare salariu
– Adeverinta stagiu de cotizare la CAS
Iar pentru colaboratori : Adeverinta colaboratori.

22. Dividende : Cum pot crea declaratia 205 dividende pentru persoane care nu sunt salariati. Cum pot sa-i adaug in declaratie?

In Declaratia 205 se pot adauga si alte categorii de persoane apasand butonul Adauga in tabela de colaboratori. Aici se deschide o fereastra in care, pe langa Nume si prenume, CNP, Baza de calcul impozit si Impozit retinut, se poate selecta si tipul de venit din cele propuse in declaratie (Drepturi de proprietate intelectuala, Contracte/conventii civile si contracte agenti, Expertiza, …, Salarii, Dividende, …). O parte din aceste categorii sunt preluate automat de program din statele de plata aferente. Pentru Dividende de exemplu se introduc manual baza de calcul si impozitul.

23. Mijloace fixe : La introducerea datelor in programul de mijloace fixe am mai multe mijloace fixe identice achizitionate in acelasi timp? Exista posibilitatea de a multiplica un mijloc fix de acest tip?

Da. Dupa introducerea primului mijloc fix aveti posibilitatea de a duplica acest mijloc fix de cate ori este nevoie si apoi modificati numarul de inventar sau codul intern pentru mijloacele fixe duplicate.

24. Partida simpla : Pot edita Registrul jurnal de incasari/plati (pentru firmele a caror contabilitate se tine partida simpla)?

Da, la editarea situatiilor cu preluare din notele contabile, in “Registrul jurnal” se poate edita si “Registrul jurnal incasari/plati” fie pe o luna aleasa, fie pe tot anul.

25. TVA neexigibil : Cum pot calcula TVA neexigibil pentru facturile incasate/platite in avans, partial sau total?

In documentele de vanzare/cumparare, langa selectorul care marcheaza documentul ca fiind cu TVA la incasare, exista un buton de calcul TVA neexigibil la emiterea facturii si “Baza TVA neexigibil” in functie de incasarile/platile efectuate in avans pentru acel document.

26. Gestionare sold clienti : Pot urmari daca pentru un client am depasit suma maxima admisa?

Da. La Parametrari societate in Optiuni societate la Vanzari/Incasari se va bifa optiunea Sa imprime pe factura de vanzare creditul disponibil al clientului. In acest caz, utilizatorul va fi avertizat daca printr-o factura nou creata se depaseste suma maxima admisa facturata pentru client (neincasata). Chiar daca suma este depasita se va permite facturarea, daca utilizatorul doreste acest lucru, iar pe factura se va imprima si creditul disponibil al a acestuia. In cazul in care suma este depasita se va imprima Nu mai aveti credit disponibil altfel se va imprima creditul disponibil.

27. Alte declaratii : Cum pot calcula sumele pentru declaratia 392?

In jurnalele de vanzare/cumparare se pot introduce criterii de afisare cum ar fi : perioda aleasa Tot anul si tip terti Neplatitorii de TVA. Totalul general de pe jurnale, dupa selectarea acestor criterii, reprezinta sumele necesare pentru Declaratia 392.

© Copyright - RSI - Toate drepturile rezervate.